دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1397 - 13:51
علاوه بر قطار و هواپیما؛

4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس مسافران مشهد را جابه‌جا می‌کنند

استاندار خراسان‌رضوی با توجه به روند بازگشت زائران از مشهد عنوان کرد که در بخش پایانه مسافربری، زائران از ظرفیت‌ 4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس استفاده می‌کنند.
کد خبر : 324223
ContentImages_250782.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، استاندار خراسان‌رضوی همزمان با پایان ماه صفر و پایان ایام عزاداری ها با حضور در پایانه مسافربری امام رضا (ع) و راه‌آهن مشهد از نزدیک در جریان روند بازگشت زائران دهه آخر صفر و مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.


علی‌رضا رشیدیان با حضور در پایانه مسافربری مشهد گفت: در این بخش با بسیج 4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس و برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی، حجم انبوه زائران از تمام ظرفیت‌ها برای ارائه مطلوب این خدمت بهره می‌گیرند.


وی با حضور در راه‌آهن مشهد هم عنوان کرد: در بخش ریلی روزانه بیش از 100 رام قطار بین مشهد و شهرهای مختلف کشور در تردد هستند؛ در عین آنکه 17 قطار حومه هم فعال استو علاوه بر آنکه در بخش هوایی هم به‌طور متوسط روزانه 220 سورتی پرواز انجام می‌شود و کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهند.


رشیدیان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در حوزه حمل و نقل خدمات خوبی تدارک دیده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه به‌رغم آنکه اتوبوس‌ها در این ایام یک سر خالی هستند، هیچ افزایش هزینه نداشتند.


وی اظهار کرد: در این مدت مردم استان از آزمون خدمت و پذیرایی از زائران سربلند بیرون آمدند  و 32 خدمت مختلف در مجموعه استان ساماندهی شدند.


استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: تلاش پلیس راه  و نیروهای امنیتی در این مدت بسیار خوب بوده و تلفات جاده‌ای و تصادفات به‌میزان حدود دو سوم در مقایسه با سال‌های گذاشته کاهش دارد.


رشیدیان با بیان اینکه باید در همه شرایط رعایت انصاف و رفتار قانونمدارانه را ملاک عمل خود قرار دهیم، گفت: باید رانندگان و شرکت‌های مسافربری و نیز شرکت‌های ریلی مربوط به جابه‌جایی مسافر و آژانس‌های خدمات مسافرتی و نیز تاکسی‌های درون‌شهری در مقابل زائران رفتاری منصفانه و منطقی داشته باشند.


وی اظهار کرد: افزایش نرخ تاکسی‌ها و یا رشد بی‌قاعده نرخ‌ها در عین آنکه برکت را از بین می‌برد؛ بلکه این پول‌ها وزر و وبال می‌شود.


استاندار خراسان‌رضوی گفت: اقلیت دلال و یا راننده‌های تاکسی گرانفروش نه تنها به خود لطمه می‌زنند؛ بلکه این نوع رفتار آسیب حدی به حیثیت و آبروی شهر مشهد می‌زند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته